Reklama

5 sposobów na promocję strony internetowej

Zastanawiasz się co zrobić, aby Twoja strona internetowa była odwiedzana przez szersze grono osób? Chcesz dowiedzieć się jak rozreklamować własny serwis lub witrynę firmową? Sposobów na pozyskiwanie unikalnych użytkowników jest naprawdę wiele. Dzisiaj przedstawimy pięć najlepszych i najpopularniejszych rozwiązań marketingowych.

Po pierwsze: POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH
Wielu specjalistów zajmujących się reklamą, uważa, że najwyższą jakość ruchu (pod względem konwersji) gwarantują wyszukiwarki (w Polsce – Google). Dlaczego? Otóż, użytkownik pozyskany za pomocą wyszukiwarki – wpisuje interesującą go frazę/słowo kluczowe.

My, jako webmasterzy możemy zadbać o odpowiednią pozycję witryny w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to proces złożony z kilku elementów, który realizowany powinien być tylko i wyłącznie przez fachowców. Wszakże, algorytm wyszukiwarki stale się zmienia i tylko najlepsi fachowcy potrafią zaadaptować się do nowych warunków i stosować odpowiednie metod.

Po drugie: MAILING
Z całą pewnością otrzymujesz sporą liczbę mailów reklamowych. To bardzo powszechna forma reklamy. Niestety, jej efektywność nie należy do najwyższych. Wszak, sam doskonale wiesz, że większość mailów po prostu trafia do kosza/spamu.

Nie mniej jednak, przeprowadzenie kampanii reklamowej przez osobę kompetentną może dać naprawdę wymierne korzyści. W realizacji e-mail marketingu musimy skoncentrować się na prostym, acz treściwym przekazie, odpowiednio umieszczonych CTA (Call to Action) oraz chwytliwym, zachęcającym tytule.

Należy wiedzieć, że masowa wysyłka e-mail możliwa jest tylko wtedy, gdy mamy odpowiednią zgodę adresatów. W przeciwnym wypadku możemy zostać uznani za spamerów, za co grożą naprawdę spore sankcje.

Po trzecie: SOCIAL MEDIA
Niemal 80% użytkowników Internetu ma konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze lub Pintereście. Namiętnie korzystamy z portalów społecznościowych, co z powodzeniem wykorzystują reklamodawcy. To niezwykle ciekawa i efektywna forma reklamy, którą można doskonale stargetować.

W managerze reklamodawcy w każdym z wyżej wymienionych serwisów możemy zrealizować kampanię reklamową uprzednio wprowadzając odpowiedni target. Mało tego, możemy zdefiniować maksymalną kwotę za wizytę na naszej stronie (kliknięcie w link), wyświetlenie reklamy czy też obejrzenie filmu. Social media dają nieograniczone możliwości.

Mało tego! Reklama w social mediach… wcale nie musi nas wiele kosztować. Możemy bowiem założyć oficjalny profil firmowy i w sposób naturalny reklamować się na grupach, innych profilach itd. Oczywiście, należy pamiętać o tym, by nie robić tego w sposób nachalny, gdyż szybko możemy zostać uznani za spamerów.

Po czwarte: GOOGLE ADS
Wyszukiwarka Google w Polsce nie ma żadnej konkurencji. Jak podają statystyki, niemal 90% Polaków korzysta właśnie z niej. Nic więc dziwnego w tym, że na naszej liście nie mogło zabraknąć reklamy w wyszukiwarce Google Adwords. To nic innego, jak płatne linki u góry i z boku naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania.

Po piąte: ARTYKUŁY SPONSOROWANE
Jeszcze do niedawna, liczba artykułów sponsorowanych była kilkukrotnie mniejsza, aniżeli ma to miejsce teraz. Dzisiaj, ze sponsorskich treści korzysta niemal każda agencja reklamowa. Wszak, to forma reklamy, która niesie za sobą wiele korzyści, między innymi:

  • wzrost pozycji w wyszukiwarkach (zwiększenie liczby odnośników prowadzących do strony)
  • kreowanie marki (treści wskazujące na konkretny brand/markę)
  • przekierowywanie na stronę docelową (artykuł wskazujący, że na witrynie „sponsora” znajduje się jeszcze więcej informacji)

Artykuły sponsorowane mogą być zarówno typowo promocyjnymi publikacjami, opisującymi produkt lub usługę, jak i formą reklamy natywnej (lokowanie produktu, nie do wychwycenia dla przeciętnego użytkownika Internetu).

Wybór konkretnej formy reklamy zależny jest między innymi od branży, formy strony oraz naszego budżetu. Jesteśmy jednak przekonani, że każda z powyższych metod może być opłacalna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *