Reklama

Google Adwords – ogromne możliwości

Jednym z systemów reklamowych, które daje mnóstwo możliwości jest Google Adwords. Za pomocą tej formy reklamy możemy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Kampanie Adwords umożliwiają reklamę kontekstową na stronach wydawców, reklamę w serwisie z filmami Youtube oraz reklamę bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania.

Adwords – co to takiego?
Google Adwords to system, który debiutował w 2000 roku. To forma reklamy, która sprzedawana jest w modelu CPM i CPC.

Jak stworzyć kampanię Google Adwords?
Kampania reklamowa Google Adwords to zestaw grup reklam, które przekierują użytkownika na naszą stroną Internetową. W panelu reklamowym możemy wybrać kilka typów reklamy tj.:

  • Tylko sieć reklamowa – reklamy wyświetlane są na stronach internetowych wydawców, w poczcie Gmail, serwisie YouTube oraz aplikacjach mobilnych. Reklama może mieć różne formy, tj. występować pod postacią: tekstu, tekstu wraz z logiem, grafiki, filmiku video.
  • Tylko sieć wyszukiwania – reklamy są dopasowane do stron wyszukiwania. Zazwyczaj wyświetlają się z boku lub nad organicznymi wynikami wyszukiwania.
  • Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem sieci reklamowej – łączy oba powyższe rozwiązania.
  • Reklama produktowa – to znacznie więcej niż tylko i wyłącznie reklama graficzna. Na witrynach partnerów (także w Youtube) wyświetlane są informacje na temat ceny, nazwy sklepu oraz dostępności konkretnego produktu. To niezwykle skuteczne rozwiązanie dedykowane jest sklepom internetowym.
  • Kampania Video typu Instream – forma reklamy video niezależnej lub w ramach streamu w sieci reklamowej Google lub serwisie Youtube.

Dlaczego Adwords uważane jest za najlepszy system reklamowy?
Trudno nie zgodzić się z twierdzeniem mówiącym o tym, iż Google Adwords to zdecydowanie najlepszy system reklamowy. Wszakże, jest to dopracowany niemal do perfekcji program, który pozwala efektywnie zarządzać kampaniami w Internecie.

Największą zaletą Adwords jest jego elastyczność. Kampanie reklamowe można przeprowadzać zarówno za kilka złotych jak i kilkadziesiąt tysięcy złotych. Tutaj praktycznie nie ma żadnych ograniczeń. Stawka minimalna nie jest określona w żaden sposób.

System pozwala na analizę opłacalności. Dzięki narzędziom analitycznym bardzo szybko możemy ocenić czy dana kampania przynosi nam zyski.

Google Adwords pozwala dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Dla przykładu – reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlają się tylko wtedy, gdy użytkownik będzie poszukiwał konkretnej frazy lub słowa kluczowego. Tym samym, przy umiejętnej personalizacji – możemy maksymalizować zyski przy minimalnym nakładzie finansowym.

Google Adwords – nie takie proste jak mogłoby się wydawać?
Prowadzenie kampanii reklamowej w Google Adwords nie należy do najtrudniejszych. Intuicyjny kreator wraz z rozbudowanym systemem pomocy sprawia, że dosłownie każdy poradzi sobie ze stworzeniem prostej kampanii reklamowej. Nie mniej jednak – aby była ona opłacalna – trzeba wykazać się określoną wiedzą.

Umiejętność korzystania z narzędzi takich jak Keywoord Planner, Google Analytics i wielu innych jest niemal koniecznością.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *