Reklama

Marketing szeptany – dlaczego warto?

Marketing szeptany (ang. WoMM – word of mouth marketing) to forma reklamy bezpośredniej polegająca na przekazie ustnym/pisemnym informacji reklamowej, która wygląda na spontaniczną. Jest to jedna z najskuteczniejszych form promocji w Internecie.

Marketing szeptany – w jakim celu można go realizować?
WoMM to forma reklama, którą można realizować w kilku celach, a mianowicie:

  • Sztuczne podnoszenie ocen i poprawa opinii firmy
  • Tworzenie recenzji nowej firmy
  • Research ocen/opinii usług Twojej firmy
  • Informowanie Internautów o nowych usługach/produktach w sposób spontaniczny
  • Weryfikacja wizerunku firmy w Internecie (i nie tylko!)

Marketing to skuteczne narzędzie tylko wtedy, gdy jest w rękach profesjonalistów. Kampania WoMM realizowana przez amatorów może być szybko wychwycona i przynieść więcej szkód niż korzyści.

Co można osiągnąć poprzez kampanię reklamową typu WoMM?
Przede wszystkim marketing szeptany to narzędzie, które umożliwia promocję produktów i usług. Opinie i recenzje bardzo często są wykładnikiem działalności danej firmy. Dla wielu osób są podstawą do wyboru. WoMM to nie sztuczne artykuły promocyjne, a wyglądające na naturalne – komentarze, recenzje, opinie i oceny danej firmy/usług.

WoMM można swobodnie ukierunkowywać na cel oraz konkretne miejsce w sieci. Przeprowadzać go można np.:

  • Na popularnych forach i portalach branżowych
  • W mediach społecznościowych (opinie Facebook, grupy Facebook, Instagram)
  • Opinie Google Maps (bezpośrednio widoczne przy wynikach wyszukiwania)

Profesjonalnie przeprowadzone kampanie mogą prowokować do dyskusji, wzrostu świadomości klienta oraz zdecydowanie lepszej sprzedaży usług i produktów.

Korzyści z marketingu szeptanego. Dlaczego warto wybrać tę formę reklamy?
Marketing szeptany to forma marketingowa dająca ogromne możliwości. Czym wyróżnia się na tle innych form reklamowych?

Przede wszystkim, WoMM to rozwiązanie, które umożliwia pracę  na niskich budżetach. Poza tym – przeprowadzana raz może dać wymierne korzyści na bardzo długo. Dlaczego? Opinie i recenzje pozostawione w takich miejscach jak Facebook, Instagram czy Google Maps – nie giną i nie wygasają. Tym samym otrzymujemy reklamę „na stałe”.

Oczywiście, WoMM przeprowadzany na forach, portalach i serwisach wymaga aktualizowania – wszak, użytkownicy zwykle trafiają do nowych publikacji.

Kampania marketingu szeptanego – wiarygodność, wiarygodność i jeszcze raz wiarygodność.
Oglądając reklamy telewizyjne bardzo szybko zdajemy sobie, że stomatolog reklamujący pastę do zębów jest osobą opłaconą i fikcyjną. W przypadku „szeptanki” wszystko wygląda naturalnie i wiarygodnie.

Warto przy tym zaznaczyć, że nawet ¾ Polaków przed dokonaniem zakupu w Internecie decyduje się na zweryfikowanie opinii na temat konkretnej firmy/usługi lub produktu. Z tego też względu warto zadbać o odpowiednią widoczność naszych pozytywnych recenzji.

Tym bardziej, że… konsumenci nie są skorzy do opiniowania. Według badań 4/5 niezadowolonych klientów – dzieli się opinią. W przypadku zadowolonych – tylko 1/7 postanawia zrecenzować produkt lub usługę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *