Reklama

Nieocenione możliwości Facebooka – Facebook Ads

Facebook to największy serwis społecznościowy. Jego użytkownicy mogą tworzyć sieci, grupy, fanpage, udostępniać aplikacje, posty i grafiki. Według danych z 2017 roku – Facebook koncentruje nawet 2 miliardy aktywnych użytkowników. Całkiem sporo, nieprawdaż?

Facebook to nie tylko największa „społecznościówka” to także doskonałe narzędzie reklamy. Dlaczego warto inwestować w reklamę?

Ty ustalasz grupę docelową!
Reklama w mediach społecznościowych pozwala swobodnie ustalać grupę odbiorców. Możemy targetować reklamę w oparciu o wiek, płeć, zainteresowania, polubione strony, obecność w grupach i wiele, wiele innych. Dzięki temu, docieramy z reklamą produktu/usługi do konkretnych, potencjalnie zainteresowanych użytkowników.

Natychmiastowe rezultaty!
Zatwierdzanie kampanii reklamowych następuje bardzo szybko. Dzięki temu, Ty jako reklamodawca bardzo szybko możesz doglądać rezultatów. Użytkownicy przekierowywani są wręcz natychmiastowo. Ze względu na fakt, iż docierasz do potencjalnie zainteresowanych – osiągasz wymierne korzyści od razu.

Ogromna elastyczność.
Reklama na Facebooku bez wątpienia może zostać określona mianem elastycznej. Dlaczego? Jako reklamodawca decydujesz o własnym budżecie, stawce za kliknięcie/przekierowanie/”like”/wyświetlenie.

Dla każdego.
Nie musisz mieć nie wiadomo jakiego budżetu by rozpocząć działania marketingowe na facebooku. Oczywiście – wydana kwota ma przełożenie na ilość odsłon/kliknięć i wyświetleń. Jednakże, jeśli w danym miesiącu na działania marketingowe masz zaledwie kilkadziesiąt złotych to i tak możesz przeprowadzić kampanię.

Budowa relacji z klientem.
Reklamując własny fanpage – możesz bezpośrednio nawiązywać relację z klientem. Wszak, Facebook jest powszechnym narzędziem komunikacji. Dzisiaj – niemal każdy korzysta z Facebooka, wyszukuje opinii, zostawia komentarze, sprawdza informacje na temat firmy. Prowadzenie swojego profilu jest zatem jak najbardziej wskazane.

Budowanie marki.
Prowadzenie profilu na Facebooku przyczynia się również do budowania wizerunku firmy.

Marketing szeptany
Facebook to platforma, która umożliwia prowadzenie kampanii WoMM w grupach, na profilach (sekcja komentarze).

Ogromny potencjał Facebooka – jak go wykorzystać?
Przykłady dużych firm pokazują, że dla wielu Facebook to jedno z głównych narzędzi reklamowych. Największe marki takie jak Coca-Cola, Lidl, Tesco czy Pepco – mają po minimum kilkaset tysięcy fanów. To daje ogromny potencjał.

Warto pamiętać, że Facebook to platforma, która umożliwia nam podjęcie szeregu działań za które nic nie zapłacimy, tj.:

  • Kontakt z potencjalnymi klientami (prowadzenie profilu)
  • Marketing szeptany (grupy/profile)
  • Budowa marki

Niegdyś mówił się, że jeśli czegoś nie ma w Google to po prostu nie istniej. Dzisiaj takie samo powiedzenie stosuje się w stosunku do Facebooka:

Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz.

I choć powiedzenie te nie jest do końca prawdziwe (sporo firm ze względu na obostrzenia i politykę Facebooka – rezygnuje z platformy), to trzeba przyznać, że ta platforma społecznościowa daje naprawdę nieokreślone możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *