Reklama

Pozycjonowanie stron Internetowych – co to jest?

Pozycjonowanie stron Internetowych w wyszukiwarkach to działania, których celem jest wywindowanie witryny na jak najwyższe pozycje dla wyszukiwanych fraz kluczowych.

Google – najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce
Według najświeższych danych, nawet 90% Polaków do znajdowania konkretnych informacji wykorzystuje wyszukiwarkę Google. Nic więc dziwnego, że wszelkie działania marketingowe koncentruje się właśnie na tej wyszukiwarce.

Google jak każda inna wyszukiwarka – ma swój algorytm. To właśnie na jego podstawie strony znajdują się na konkretnych pozycjach. Zadaniem pozycjonera jest podejmować takie działania, które poprawią jego lokatę dla danych słów kluczowych.

Jak wygląda pozycjonowanie?
O ile bez problemu możemy znaleźć przepis na wypieczenie pysznego chleba, o tyle trudno znaleźć uniwersalny sposób na znalezienie się w topie dla konkretnych fraz. Wszystko przez to, że algorytm wyszukiwarki jest jedną wielką tajemnicą. Pozycjonerzy zmuszani są do podejmowania różnego rodzaju testów, aby móc określić co działa, a co jest mało skuteczne. Poniżej pokrótce pragniemy przedstawić najważniejsze trendy w pozycjonowaniu.

Linki i ich jakość
Jeszcze piętnaście lat temu proces pozycjonowania stron w wyszukiwarkach oparty był praktycznie tylko na linkach. Korzystając z linków z anchorem tj.:

<a href=”adres strony”>ANCHOR</a>

Mogliśmy bez trudu „wbić” stronę na pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Mało tego! Strona nie musiała być tematycznie powiązana z pozycjonowanym hasłem. Dzisiaj taka praktyka jest niemożliwa.

Nie dość, że algorytm wyszukiwarki Google większą uwagę zwraca na jakość linków (parametry, wiek serwisu z którego pochodzi dany link) to na dodatek – linki w większości powinny być brandowe. Jeśli nadużywamy anchorów – Google może uznać to za działanie nienaturalne, czego konsekwencją może być kara w postaci filtru.

Optymalizacja
Od samego początku funkcjonowania procesów pozycjonujących – ważną rolę pełni optymalizacja. Termin optymalizacji jest jednak na tyle szeroki, że nie sposób go omówić w krótkim artykule.

Content is king, czyli nowe trendy
Bezustannie podnoszone jest znaczenie treści dla pozycjonowanej strony. W praktyce – im więcej, tym lepiej. Nie mniej jednak, nie oznacza to, że strona powinna oferować artykuły, które – mówiąc kolokwialnie – leją wodę. Treść po prostu powinna być wyczerpująca.

Zauważalna jest również tendencja, że premiowane są duże serwisy (z dużą ilością podstron, artykułów i materiałów). Ogólnopolskie, ogólnotematyczne portale takie jak Onet.pl, Wp.pl czy Gazeta.pl okupują wiele tematycznych fraz. Dlaczego?

  • Świetnie zoptymalizowane serwisy
  • Mnóstwo treści (bezustanne aktualizacje)
  • Świetny profil linków (mnóstwo naturalnych odsyłaczy)

Pozycjonowanie w przyszłości – jak może wyglądać?
Google coraz śmielej wykorzystuje więcej powierzchni strony z wynikami wyszukiwania. Mnóstwo reklam, mapki, a nawet frazy „no results” sprawiają, że pozycjonowanie powoli odchodzi „do lamusa”. Nie mniej jednak – póki co nadal ta forma reklamy daje mnóstwo możliwości.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *