Reklama

Pozycjonowanie w 2018 roku

Promocja stron internetowych w Internecie stale ewoluuje. To, co było trendem jeszcze kilka lat temu, dziś wydaje się być mało skuteczne. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak – świadomość Internautów bezustannie wzrasta. Wychwycenie artykułu sponsorowanego, czy lokowania produktu jest banalnie proste.

Trendy zmieniają się także w pozycjonowaniu. Co prawda cel jest niezmienny, ale algorytm wyników wyszukiwania poddawany jest bezustannym modyfikacjom. Wszystko po to, aby użytkownik otrzymał jak najlepiej dopasowane rezultaty. Niestety, przez to pozycjonowanie jest znacznie trudniejsze.

Testy, testy i jeszcze raz testy – czyli jak dowiedzieć się co działa, a co nie działa?
Wytyczne dla webmasterów przygotowane przez google to jedynie zbiór ogólników z których można wyciągnąć jakieś wnioski, ale nie będą one stanowiły recepty i gwarancji uzyskania topowych rezultatów. Jak zatem dowiedzieć się co robić, by uzyskać pierwsze pozycje?

Pozycjonowanie stron internetowych to specyficzna branża w której mało kto chce dzielić się wiedzą. Jest to absolutnie zrozumiałe – w końcu – wszyscy inni stanowią niejako konkurencję. Dlatego też, aby być maksymalnie skutecznym należy indywidualnie testować, sprawdzać i weryfikować skuteczność konkretnych metod.

Listy do linkowania, czyli dlaczego nie warto się nimi dzielić?
Rozpoczynasz proces link buildingu? Znalazłeś ogólnodostępną listę for/profili/portali ogłoszeniowych gdzie możesz umieścić link? Nie licz na zbyt dużą skuteczność! Wszystko to, co jest w rękach wielu osób – bardzo szybko traci swoją moc. Dlaczego?

W takich miejscach znajduje się mnóstwo linków. Niektórzy dodają je masowo, przez co miejsce jest zaspamowane, a jego „moc” szybko wygasa. Mało tego! Takowe linki mogą nawet zaszkodzić Twojej witrynie, choć co do tego można mieć wątpliwości.

Listy do linkowania warto tworzyć na własny użytek. Wyszukiwać fora, profile czy inne ogólnodostępne „miejscówki” można ręcznie lub przy wykorzystaniu takich narzędzi jak Majestic czy Ahrefs (weryfikacja linków konkurencji).

Ogromne znaczenie contentu
Od dobrych kilku lat trendy w pozycjonowaniu ulegają sporym metamorfozom. Jeszcze 10 lat temu wystarczyło dodawać stronę do katalogów stron, by realnie walczyć o topowe miejsca dla średnio trudnych fraz. Dzisiaj sytuacja wygląda nieco inaczej – algorytm wyszukiwarki wymusza na nas pozyskiwanie wysokiej jakości linków i…

…wysokiej jakości witryny. Zoptymalizowana, bogata w treści (im więcej, tym lepiej) witryna to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Przez to, nawet witryny sklepów firmowych prowadzą własne blogi itp. Wszystko po to, aby współczynnik treści był jak najwyższy. I choć dalej trudno określić zależność, to wszystko wskazuje na to, że content jest jednym z kluczowych elementów rankingowych (przynajmniej w Google).

Oczywiście, linki nadal mają znaczenie, ale… zdecydowanie mniejsze, aniżeli miało to kilka lat temu. Eksperci w branży sugerują, że wraz z upływem czasu – wpływ linków na pozycjonowanie może być zmarginalizowany.

Linki no-follow – wpływ na pozycjonowanie
10 lat temu nikt nie koncentrował swojej uwagi na linkach no-follow. Wszyscy wyszukiwali miejscówki z linkiem do-follow, gdyż algorytm wyszukiwarki w ogóle nie uwzględniał tych pierwszych. Wszystko wskazuje na to, że również i tutaj sytuacja uległa zmianie.

Dzisiaj linki no-follow pozyskiwane są w kilku celach, a mianowicie:

  • poprawa profilu linków
  • wzrost wiarygodności witryny

Czy linki no-follow realnie wpływają na wzrost pozycji? Trudno odpowiedzieć, nie mniej jednak – z całą pewnością nie zaszkodzi, aby ich udział wynosił co najmniej 20% spośród wszystkich odnośników prowadzących do naszej witryny.

Czy w 2018 roku można pozycjonować „na własną rękę”?
Odpowiedź na powyższe pytanie jest zawsze taka sama – TAK, pozycjonowanie można uskuteczniać na własną rękę. Z tymże, koszt narzędzi jest na tyle duży, że dla jednego projektu taniej może wyjść zlecenie usługi zewnętrznej agencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *