Reklama

Reklama w Internecie – dlaczego warto?

Według najnowszych badań – nawet 25 milionów Polaków REGULARNIE korzysta z Internetu. Z tego też względu, Internet jako medium jest naprawdę bardzo ważne. Ilość potencjalnych odbiorców naszej reklamy nie jest jednak jedynym argumentem przewijającym „za” realizacją kampanii reklamowych w sieci.

Reklama w Internecie, a marketing outdoor
Każdego dnia – jadąc po ulicach, przechadzając się po chodnikach czy w innych miejscach – zauważamy liczne bannery reklamowe, bilbordy i słupy z ogłoszeniami. To nadal popularne formy promocji, ale z całą pewnością nie tak skuteczne jak ma to miejsce w przypadku reklamy w Internecie. Dlaczego?

Reklama w Internecie daje zdecydowanie większą możliwość spersonalizowania i dotarcia do klienta docelowego. Systemy reklamowe takie jak chociażby Adwords czy Facebook Ads pozwalają targetować kampanię w taki sposób, by dotrzeć tylko i wyłącznie do potencjalnie zainteresowanych użytkowników.

Reklama outdoorowa nie daje takich możliwości. Owszem, możemy decydować o tym – gdzie umieszczony zostanie bilbord czy inna plansza z reklamą – niestety nie oznacza to, że trafimy z przekazem do zainteresowanych.

Reklama w Internecie, a reklama w telewizji oraz radio
Podobną zależność można zauważyć w przypadku reklamy telewizyjnej i reklamy w radio. W tym przypadku można nieco zawęzić grono odbiorców, np. publikując spoty w telewizjach/radiach tematycznych, ale nie na taką skalę jak ma to miejsce w przypadku reklamy w Internecie.

Reklama w Internecie, czyli z łatwością policzysz jej opłacalność
Narzędzia analityczne umożliwiają obliczenie opłacalności danej kampanii reklamowej co do grosza. Wszak, w panelu reklamodawcy (w przypadku wyżej wspomnianych – Adwords i Facebook Ads) mamy dostęp do takich danych jak:

  • Koszt wyświetlenia reklamy (na jednego użytkownika)
  • Koszt przekierowania na daną stronę internetową (na jednego użytkownika)
  • Koszt reakcji (zakupu, „polakowania”, przekierowania itd.)

Co więcej, usługi takie jak Google Analytics potrafią prześledzić całą ścieżkę użytkownika i wskazać w którym miejscu klient zrezygnował. Tym samym, reklama w Internecie jest „policzalna”. W przypadku gdy widzimy, że się „nie opłaca” – możemy szybko z niej zrezygnować.

Reklama w Internecie, czyli łatwość raportowania swojej pracy
Reklama outdoorowa, telewizyjna czy radiowa – również może być policzalna. Eksperci potrafią oszacować korzyści płynące z danych publikacji, ale nie tak dokładnie. Mało tego! Są to tylko dane teoretyczne – poparte jedynie opinią, a nie realnymi statystykami.

W przypadku reklamy w Internecie – klient otrzymuje kompletny raport uwzględniający nie tylko efektywność, ale także ROI (zwrot z inwestycji), co z całą pewnością jest znacznie bardziej przekonujące.

Reklama w Internecie dla każdego: dla dużego i małego!
Niewątpliwą zaletą reklamy w Internecie jest to, że nie trzeba dysponować potężnymi budżetami. Tak naprawdę, kampanię reklamową można przeprowadzić już za kilkadziesiąt złotych. Dzięki temu, szybko zweryfikujemy czy dana forma reklamowa jest opłacalna czy jednak nie. Niewielkie firmy mogą dobierać grupy odbiorców lokalnie, a dopiero później prowadzić kampanie na szerszą skalę.

Reklama w Internecie – nieograniczone możliwości przekazu?
Reklama w Internecie to także nieograniczone możliwości przekazu. Poza tradycyjnymi bannerami, reklamami kontekstowymi, linkami do witryn czy też publikacjami, możemy także realizować kampanie:

  • Natywne (w dziennikach internetowych, portalach informacyjnych, na grupach i profilach Facebook itd.)
  • Video (w serwisach video – zarówno przy streamach, jak i filmach statycznych)

Mało tego! W ramach kampanii możemy tworzyć własne, dedykowane strony internetowe dla danej akcji promocyjnej. Możliwości jest naprawdę sporo – te zależne są tylko i wyłącznie od kreatywności marketingowca.

Kampania reklamowa w Internecie – zlecić czy przeprowadzić na własną rękę?
Wiele osób po przeczytaniu tego artykułu z całą pewnością ma mnóstwo ciekawych pomysłów na promocję. Intuicyjne kreatory, centra pomocy i wiele poradnikowych treści sprawia, że prowadząc niewielki biznes możemy sami zarządzać kampanią reklamową.

Pragniemy jednak zwrócić uwagę, że prawdopodobnie każdy człowiek potrafi pomalować również ściany. Kolor się zmieni, ale ile wytrzyma? Czy farba nie będzie odpadać?

Podobnie jest w przypadku kampanii reklamowych na własną rękę. Czasem lepiej powierzyć to zadanie kompetentnej osobie lub dostatecznie wyedukować się w tym zakresie. I nie oznacza to – przeczytania kilku poradnikowych artykułów. Zanim wskoczymy na wysoki poziom – może upłynąć sporo czasu. Marketing, podobnie jak każda inna branża – wymaga ogromu doświadczenia.

Za zleceniem kampanii zewnętrznej osobie przemawia również fakt, iż doświadczony marketingowiec potrafi skutecznie obniżać koszty reklamy. Tym samym, paradoksalnie – możemy osiągnąć lepsze rezultaty w tym samym budżecie – nie robiąc dosłownie nic.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *